News flash

När jag räknat in obligatorisk tid så är jag fri. Då kan jag vara människa igen. Ägna mig åt min egna tankar. Tanken av att människor i väst är borskämda av ren slentrian drabbar mig ofta. Vi vill äga allt, men aldrig ta ansvar för kunskapen. I min värld bör varje inidivid ta ansvar för sitt handlade.

Kunskap är inte alltid gratis men den finns där i olika skimmer för att övervinnas av dem som söker den. Jag är inte raketforskare men knoppen mellan axlarna finns där ändå och känner något. Formulerar tankar och funderingar. Jag tänker Strindberg "det är synd om människorna". För det är verkligen synd om människor som inte tar sig tid att tänka själva.

"I pity the fool" sa mr T. Kan inte annat än hålla med honom. För jag är också en samlare. Jag samlar citat. Meningar som låter bra eller har en "clever punch". Jag jag är en sådan nutidsmänniska som blandar svenska men engelska.

Jag känner mig också förbannat hungrig. Hungrig efter kunskap! Det finns inget som känns så förbittrande som människor som på något sätt insuerar genom deras egen trångsynthet att jag inte klarar det jag före-tagit mig.

News flash! Jag är mer envis än en fjällbjörk på tundran. Jag trivs med utmaningar, annorlunda förutsättningar. Cynism är inte undergången, det är en väg till förståelse och insikt.

http://i32.photobucket.com/albums/d21/gobey6/LWL20002-20Marv.jpg

Marv (vilken hjälte, en av bästa filmern jag sett).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0