Den tunna linjen avgränsad av galenskap ...

Att söka fel kan göra vilken väl fungerande människa som helst till ett nerv-vrak. Min "hurt-spot" är min hemmabioförstärkare.

När vilken sund människa som helst skulle reklamera den i butik sitter jag här med nerverna på utsidan. Vad har jag missat. Vad kan jag göra bättre? Vad har jag inte prövat med? Endast två högtalare i stereo? Ljudet via optiskt kabel?

Jag vädjar till min bättre hälft att ge mig order om att kapitulera inför detta tekniska monster som blivit min obestridliga nemesis.

Det är något i mig, skorpionen? Som gör att jag vägrar ge upp. Jag vädrar hjärnan med nytt syre. Slår en ny tanke volt. Tänker lite till. Jag är inte bäst, men jag är förbannat envis. Mer envis än synden.

Be om hjälp är inte min starka sida.
Snart helg, det är en framgång ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0