Kylan kläder jorden ...

Jag är inget fan av kyla. Men jag uppskattar ändå vintern. Det var flera år sedan jag satt på en skoter men jag är uppvuxen, med en gammal Aktiv! Vilket senare byttes ut mot en krock-skadad lynx (men det är en helt annan historia det).

Mycket minnen av en bra barndom (det här är bara en av många); satt i timmar och körde efter givna mönster på den lilla hagen utanför min morfars hus uppe utanför Arjeplog. Pimpla på isen, bygga vindskydd av hård skare, grilla korv på isen, ut på äventyr i skogen, se tv´n på kvällen (svt 1 och 2 via antenn), spela sällskapsspel.

Morfar tillhörde den gamla skolan av män, riktiga kraftkarlar! Den där tysta typen som skulle kunna riva ett träd med rötterna. Men som aldrig skulle göra en fluga förnär. Dra nät bara med ren råstyrka, fiskare, jägare, skogshuggare, möbelsnickare. En tidig idol i mitt liv.

Varför försvinner dem bästa först?

Medans jag sväljer hårt så .. räknar jag sekunder och minuter ... helgen kommer snart som en omfamning och kramar mig.

Morfar den här är till dig ...

 



Mark Knopfler - Local Hero


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0