La komedia .. di fredag

Ibland är det lättsamma mer tilltalande än det mörka. När väl dagens plikt var avförd började jag andas igen. Med ett ryck vaknade jag. Plikt känns som rätt ord, grunden till det dagliga brödet. Bara vissa dagar som döpts i bly och doppats i tjära. Simmar med en okuvlig känsla av att om jag inte kämpar kommer jag drunkna av vikten av dess börda.

Laddat upp "the booze cabine" inför middag och trevligheter hos Is-björnen imorgon! Wii, öl och gott sällskap är en osviklig combo; "fill up my cup mozoltov"!

Fredagen tonar i ut i ett flöde av hollywood humor. Jag är inte någon stor konsument av kärlekskomedier, men ibland måste jag bryta min vanliga konsumtion av våld och elände som filmerna i normala fall innehåller.

Av två kandidater så var The Ugly Truth den starkare (I hate Valentines day). Finns en scen där Gerard Butler för en monolog med sig själv. Lysande .. den och föregående scen i samma hotellkorridor "says it all"!

Allt behöver inte handla om just film smak. I det här fallet kändes det som underhålling bara. Trevlig lagom film, bara få skratta och slappna av med min sambo och katterna (vilka sover sig igenom precis allt, även när det låter som tredje världskriget från tv-spelet eller film).

Dags att slagga ... ladda upp inför morgondagen! Fest och på söndag se UFC 109. Då smäller det!




Kommentarer
Postat av: Isbjörnen

... men det är ju super bowl?

2010-02-07 @ 18:37:48
Postat av: Isbjörn

Btw, har du sett Ivan Drago?

http://www.youtube.com/watch?v=mHtatY7bOUY

2010-02-07 @ 22:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0