I admit it ... jag är en serie junkie

När jag blev färdig med femte säsongen av The Wire så hade jag nått vägs ände på den serien. Wow ... den hade kunnat fortsätta i ytterligare säsonger men den klippte banden och tog förväl. Det uppskattar jag .. inte bli något evighetstuggande som tillslut själv dör ikapp med tittarfall. Jag kommer nog börja se den igen när det blir höst igen. Jag vet vad som väntar mig .. fullständigt lysande dialog och en serie som aldrig gör mig besviken. Mörk, utan hopp men full med värme. Kräver sin tittare!


The Wire - Trailer 1 säsongen

Så i sviterna av The Wire började jag se Pushing Daises

Bilden lånad från:  http://multipleverses.com/category/tv/paranormal-tv/pushing-daisies-paranormal-tv-tv/

Denna underbara lättsamma historia om pajbagaren ned och hans återupplivade flickvän Chuck och deras mordgåtor och äventyr. Denna serien är en sådan Tim Burton flört, så gillar man Tim Burton kommer man inte bli besviken. Den fick två säsonger (vet att det är en gammal serie från 2008). Jag är inte med när det händer jag är old school.

Nästa på tur står Deadwood boxen, Seindfeld and more to come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0