UFC - den oborstade bastartden ..

Utskällld, oförstådd och missledd! Få sporter har väl få utstå så mycket skit som Mixed Martial Arts. Jag är en gröngöling i de sammanhangen (icke utövare). Men jag är en ivrig betraktare.

Förknippa inte sporten med okontrollerat våld. Det finns domare, regler och det handlar om tränade utövare som möts under samma förhållanden i en ring med domare, regler och läkare. En sport, en idrott som vilken som. Med skador som inom alla sporter som följd. Jag tycker om kampen. Detta är inte att jämföra med okontrollerade överfall på stan eller andra typer av okontrollerat våld. Detta är sport!

Djup dyk i väldigt bra reportage och tankar på:

mmabloggen

mmanytt


En av mina absoluta favoriter!    Bilden är lånad från:    http://sports.espn.go.com/espn/print?id=4221851



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0