Svarta hål ... utan kaniner ...

I söndags såg jag min andra 3D föreställning på bio någonsin. Alice i Underlandet (a la Tim Burton Version). Det är onekligen en väldigt häftig upplevelse! Coola effekter när det känns som att det blåser löv in i salongen, när det är som att händelserna springer utanför duken. Väldigt coolt ... "this ain´t tv-piraterna anymore"!

Johnny Depp och Helen Bonham Carter gör heller aldrig någon besviken. En osviklig trio med ovan inräknad regissör. Bluray släpp, inhandla ovan nämda film; CHECK!

Note to self ... skaffa linser till nästa föreställning, använd inte keps när du är över 180 cm i biosalongen (kan upplevas som torn, skymma sikten för raden ovan).

Jag tycker om nyskapande, 3D är inget nytt fenomen men det är nytt att det finns på bio i denna utrstäckningen som det nu gör. Helt klart för tekniska utvecklingen, maffigt ljud i bion. Nu drömmer jag om en projektor. Ett dedikerat biorum en dag ... one day, one of those days! Högtalare stora som torn. Ljudabsorberande väggar, totalt mörker, skärpa i bilden. Ett vuxet spel och musik/film rum!

Finns många läckra hemma bio utrymmen på Min Hembio!

Drömmar och kärlek är det som gör att vardagen känns värdig!



http://www.mannythemovieguy.com/images/johnny_depp_helena_bonham_carter_alice_in_wonderland_tim_burton.jpg

Alice in Wonderland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0