Andas eld .. kyl med is ...

Sansat dårskap; fångat i en låda full av förväntningar. Markisen skymmer solen som ger mig kraft. Jag ägnar min lunch att räkna tid. Har en lugnande inverkan. Occkuperar mitt sinne med nya intryck. Allt känns som en ny lärdom. Också en lärdom att jag aldrig kommer orka med att blogga varje dag.

Jag är en sällsam vind. Kanske skulle jag orka om jag vaknade varje morgon till känslan av total frihet. Kanske .. men att tugga på tungan skulle inte göra det bättre.

Will you feel better? Yes I would Miss Regina Spektor!

För i tanken når jag alltid den tomma dammen fylld av tjära. Jag knä böjer framför. Så nära att jag nästan trillar i med hjälp av tyngdlagen. Sitter där och tyst betraktar den. Det stora sagoträdet i mitten som guppar runt som en liten livbåt där. Med blad som ger viskande läten från sig.

Där sitter jag på huk som en katt och lyssnar till dess sång, vers, babbel! Ler så fånigt till läten som bara hörs till dem som verkligen lärt sig att lyssna. Ser en siluett .. av Milton. Bara jag kan se honom. Han blinkar och lyfter vingen i en väldigt elegant gest.

Jag ler och nickar mot honom. Sväljer hårt! Mille Förlåt!



Arcade Fire - Intervention

The King has taken back his Crown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0