Ett helvete i taget tack ...

Låt mig citera mannen från filmen saw "Fuck, oh fuck no, OH FUCCCCCK!!", ja ungefär så kändes det efter tio minuter av min första joggingtur på flera år! Så mycket smärta och så mycket kanaliserad ilska tog sig uttryck i att plåga min kropp.

Varför ställer sig ni frågande ...! Well, minister! Är man en skorpion så är man. Av eller på! Fullt ös eller total vila. Aktiv vila som jag lärde mig under min värnplikt.

När jag ger mig ut i joggingspåret är jag allt som oftast ensam. Jag och musiken i min mp3, cdspelare vad som än går att ta med sig lätt när man joggar.

Jag piskar mig själv att ge allt, ge järnet. Verkligen få utlopp för allt. Pumpa genom systemet. Rensa och in med nytt syre och låt musklerna göra sitt!

Gudars vad vilken lättnad det är. Min terapi mot allt i livet. Jogging. I spåret är jag som en light variant av forrest gump. Bara springer. Rensar hjärnan!

Innan jag drog iväg och sprang så gick jag ner och bara helt magiskt ställde in bromsarna så att de går att bromsa tvärt. Smörjde cykeln och pumpade däcken! Wtf ... det har jag tänkt göra i flera veckor. Plötsligt händer det bara .. den berömda tummen lossnar ;)

Nu skall jag unna mig ännu mer vatten och en morot. Se senaste TUF på balkongen!

Livet skall vara gott av leva ;)

Dire Straits - Walk of Life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0