Morning glory ...

När dagen gryr vaknar jag som en klocka när solen skiner. Eller kan det vara när katterna tycker det är dags för frukost kring fyra tiden på tidig morgon? Kravlar mig upp och känner solens värme välkomna mig ur sovrummet. Hell Yes tänker jag! Lyckas skaka av den värsta lik-stelheten, häller upp frulle till missarna. Pillar fram filter, kaffe, och brygger en kanna. Kikar ut genom fönstret likt en uggla. Öppnar balkongen och lyssnar till fåglarnas sång. Sambon sover vidare. Själv tar jag plats på "front row" mitt i solen. Läser M3 och Pc För Alla. Japp jag är en gammal datornörd. Jag är ingen hacker men jag älskar teknik.

Jag omfamnar den, men är en väldigt nogrann konsument innan jag investerar. Samtidigt är jag en skorpion som handlar med hjärtat. Tänker med hjärtat. Helt klart praktiker än teoretiker. Hellre försöka och misslyckas än att fega.

Ler mot solen och tänker på den vise (var han en, vad tusan är han för djur, den visa samurajen? prästen? i kung-fu panda) "One often meets his destiny on the road he takes to avoid it".

Gillar smarta citat. Samlar på dem. Funderar och uppfylls av dem. En annan skön av helt annat värde är från Dolans Cadillac "bribe the devil for a trip to hell" (en grym film om hämnd), ovänta bra, med tanke på tidigare mindre lyckade filmatiseringar av Stephen King (It är undantaget).

Soltimmarna på vår balkong är annars ganska sparsamma. Ungefär mellan fyra och åtta på morgonen kan man räkna med sol.  Så det gäller fånga stunderna av solen som bjuds. Undrar verkligen vad arkitekten som placerade huset hade för tanke? Barnfamiljer med insyn mot innergården? Själv röstar jag för balkong mot skogen, eftermiddagsol och dubbelöppnad balkongdör med inglasad kuvös. Sweet!!

En dag så ... då skall vi bli med hus. Drömmen ett litet pittoreskt hus vid vattnet. Ett hus med karktär. Att få bygga en brygga, snickra utanför på tomten, en egen verkstad. Det är drömmen!

Sluta aldrig drömma!

http://2.bp.blogspot.com/_sL-Cuk4YZoQ/SDH_kzl7__I/AAAAAAAAA2c/63STcDoVjeM/s400/Jan%2BStenmark%2BI.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0