Work it ..

Igår tog arbetsveckan slut. Exakt klockan fem körde jag mitt imaginära stämpelkort i botten och försvann som vinden. Sambon varmkörde motorn och vi susade hemmåt.

Ungsstekt fläskfile och potatisgratäng till middag satt som en smäck! Sedan in i min mini verkstad. Lödde ihop sambons ring som gått sönder. Voila lagad på en kick! Fast brände mig på lödkolven. Perkele!

Sedan lite snickeri. Våra undulater fyller år i morgon (läs idag 15:e maj). Blir fyra år. Så jag snidade ihop en ny gunga till dem. Se bilden nedan.

I min dröm har jag en större verkstad/garage med maskiner och verktyg där jag kan snickra på. Helt i morfars och farfars anda. Jag har då god påbrå. Även fast jag inte är något snickeriets mr myjagi på långa vägar.

Men den som inte försöker kan heller aldrig lära sig!

Tooli shan gri f(ä)ck in la

Min arbetsbänk - Molly och Gabe´s födelsedags gunga. Konstruktionen är så pass hållbar
att den skulle hålla för en stor papegoja. Dem är små undulater!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0