Old school through new school ...

Im a man of passion brukar jag uttrycka det. En litterär galning i skepnad av ett lamm. Trevande som en lindansare kring en öppen eld. Fullskaligt galen i ett landskap som inte passar min ande. Men jag trevar mig fram som en instängd fånge. Vrider min gestalt genom mineringen. Vandrar gatan fram med en andedräkt av eftertänksamhet. Osande av avund och hämndlystnad. Tanken bär mig gatan fram som i en osynlig vagga. Gatan klädd av svavel vandrar jag med kolspaden på min värkande axel. Men ingen kan slå bort flinet från mina läppar. Den rastlösa foten som stampar sin egen takt. Min livs-takt. Rytmen av hjärtat som bankar på som en hammare i takt med skärande rörelse. En sinusformad bankade trumma som varnar för en tänkt showdown. En litterär gärning som dog i sin egen födelse. En urspilld urna som dammar ner hela teatern. Den tomma scenen.

Den tomma förödelsen i en mans kamp mot sitt eget lynne. Sin rock full av kort av demoner. Mitt bland frälsta ramlar han omkring som en märkt man. Simmar motströms som en gazell i floden. Vrålet från vattenfallets kant ner mot evigheten.

Två ord ... dra åt helvete (nej tre). Klappra iväg gatan fram för jag är inte redo. Inte nu inte någonsin. Den dagen söker jag upp dig och drar dig gatan fram. Show you the ropes. Likt din mentale baneman drar fram utan tanke på din oskuld. Den dagen kommer vi göra upp i min rock. På scen. Kylda drycker, varmt tilltugg. Du kommer förfasas över min illvilja att dra dig i smutsen. Men vinner jag kommer du för alltid skotta ditt djävla kol. I annat fall kommer jag knäfalla dina hovar och tillbe dig som min ödmjuke tjänare. Då har du också min ryggrad som ditt halsband. Im no longer in use then ...!

Touche .. apa .. ödla .. åsna .. rikoschett! Mitt i planeten som en kulmen av ditt handlande kommer jag ramla ned över dig och döda dig som alla andra demoner. Som en messias som rasar .. regnar ned. Som det värsta jävla storm du någonsin befunnit dig i. Landa som en finstämd muskel i din annars kryddiga ensambel. Lika välkommen som en påse feces på julafton.

Känn glöden av min cigarr i mungipan som ett statuerat exempel av mitt dårskap. För jag är inte klar med dig. Skivan snurrar vidare. Kapan bildar ett segel. Jag seglar vidare längs tomma stränder. Månen står högt i natt. Regna ned ..!

I hjärtat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0