Stampa takten till ditt eget soundtrack ...

Jag vandrar baklänges i min utveckling. När andra lagrar sin musik digitalt och vill gömma och måla vitt på väggarna. Då dyker jag i myrornas skivbackar. Borstar av lp´n och lirar plattor old school. Min guldgruva är spotify mitt shangri-la lp-svarven. Jag tänker digitalt men jag beter mig analogt. En savage, old-passion-guy-with-a-sense-of-humor! Hellre skrikig gröna medaljong tapeter och old-school teakbord med en servis från en svunnen tid. Jag har en ikea spruta i armen men min själ är kvar i 50 - 60 - 70 talet. Rötterna, färdas ned i marken. Gräver mig ned som en mullvad i den blöta myllan och gräver mig ivrigt ned bland en svunnen tid full av avarter att kopiera till samtiden.

Blandningen av samtiden och framtiden och nutiden och drömmarnas land. Det är mitt shangri-la. Färdas i en Mustang med sin födelse i 60-talet. Se på en platt tv med gammal film. Stampa takten till Mumford and Sons. Dricka Tjeckiskt öl, väl kyld.

Vandra runt i välsvarvade pjuckor som någon stackare på andra sidan planeten tillverkat för att något direktörs arsle ska äta gåslever till frukost. Pastej middag och en årgångswhiskey och godnatt. Karma, jag tror på karma. What you give is what you get. Time to meet your maker.

Då är det redan försent för dina intränade ursäkter. Då får du ta ditt straff din cirkus apa! Nu in i ljuset!

http://i150.photobucket.com/albums/s108/voyatzer/june07/meet-your-maker_150.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0