Rest your bones ...

Vila ditt huvud I mina händer och slut ögonen för en stund. Jag vaktar över din trygghet medans du låter ditt hjärta sakta ned. Spring ikapp andningen och landa bland mjuka moln. Damma ur askan ur dina lungor och dröm om gröna ängar där du springer fri utan bekymmer. Om än för en sekund så spring fri mot solen. Spring som att du för alltid kände lyckan rycka tag i dig och vagga dig sakta i takten till dina hjärtslag. Släpp din imaginära rustning för här vill ingen såra dig. Du kan släppa garden. Torka tårarna med baksidan av handen. Dem är här nu. Dem väntar på dig nere i dungen. Ta min hand så går vi.

Jag kan känna hans vingslag passera mig. Det är som att luften blir tjock som blåbärssoppa och hela kroppen blir varm. Jag känner inte gräset under mina fötter. Jag svävar sakta upp genom trädkronorna. Jag kan se dungen avteckna sig och den blir sakta mindre då jag tar väder. Jag kan höra hans kraxande sång. Sväljer hårt. Inte idag, inte just idag.

-          The kings taken back the crown ….

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0